Veelgestelde vragen

RESERVEONDERDELEN EN ACCESSOIRES

 

Hier zijn de meest voorkomende vragen met betrekking tot reserveonderdelen en accessoires 

Er zijn 3 reeksen reserveonderdelen die overeenkomen met de specificaties van uw Lancia. De originele reserveonderdelen (echte onderdelen) zijn dezelfde reserveonderdelen die in de fabriek zijn gemonteerd: ze garanderen een optimale reactie in termen van prestaties, veiligheid, kwaliteit, duur en waarde
Eurorepar -reserveonderdelen vormen een goedkopere alternatieve optie voor auto's gedurende 3 jaar. Aanbevolen door onze experts, kunt u met het EuRoRepar -reserveonderdelenbereik kwaliteit en besparingen combineren.
De reserveonderdelen van het Sustainera -bereik zijn onderdelen van ons circulaire economieprogramma: ze bestaan ​​uit geregenereerde, gerepareerde en gebruikte reserveonderdelen. Ze zijn een alternatief voor oudere voertuigen en voor degenen die geven om de bescherming van het milieu.

Eenvoudig: alleen degenen die uw auto hebben gemaakt, kunnen de beste reserveonderdelen maken
De oorspronkelijke reserveonderdelen zijn het resultaat van een constante inzet in het onderzoek en de ontwikkeling van innovatieve technologieën.
Bovendien zijn ze onderworpen aan de meest ernstige controles vanaf het moment dat ze zijn ontworpen tot de ingang van de productie, om betrouwbaarheid, comfort, prestaties en veiligheid te waarborgen.

Omdat het belangrijk is om uw auto toe te vertrouwen aan degenen die het echt goed kennen, aan de kleinste details.
De originele accessoires integreren perfect met alle mechanische en elektronische delen van uw auto.
Ze worden regelmatig onderworpen aan ernstige controles, om maximaal comfort, prestaties, veiligheid en aanpassing in de loop van de tijd te garanderen.
LANCIA biedt een breed scala aan originele accessoires die speciaal zijn ontworpen om uw auto aan te passen volgens uw specifieke behoeften. Onze oorspronkelijke accessoires worden gemaakt door hetzelfde team van ingenieurs die uw auto hebben ontworpen en geproduceerd, dus u zult altijd weten dat u de hoogste normen van kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid ontvangt. Het kiezen van de originele accessoires LANCIA betekent het kiezen van kwaliteit en veiligheid (ontworpen volgens de meest rigoureuze technische specificaties en getest in de meest ernstige omstandigheden), stijl (perfect geïntegreerd in uw voertuig), perfecte pasvorm en gebruiksgemak.
Pas uw auto aan met de originele accessoires LANCIA.

ONDERHOUD

Hier zijn de meest voorkomende vragen over auto -onderhoud.

Het Officiële netwerk van Lancia Official Assistance Network plaatst alle competentie die u tot uw beschikking nodig hebt. Onze technici zijn perfect opgeleid om alles over uw auto te weten. Welke interventie er ook moet worden uitgevoerd op uw Lancia, van de jaarlijkse herziening tot de reparatie van de carrosserie en de controle van zeer technologische installaties, ze zullen u altijd graag helpen.
We hebben het ontworpen, we zorgen ervoor.

Alle details over de frequentie en over de kilometerslimieten waarbinnen het onderhoud moet worden uitgevoerd, worden weergegeven in het 'geprogrammeerde onderhoudsplan' getoond in het gebruiks- en onderhoudsboekje van uw Lancia.

Om veiligheids- en prestatieredenen is het belangrijk om banden aan te passen aan het seizoen. In de zomer moeten zomerbanden worden gemonteerd (gewoonlijk beschouwd als 'normale banden').
Tijdens het koude seizoen is het noodzakelijk om winterbanden te gebruiken: hun loopvlak garandeert in feite een grotere hechting op besneeuwde of bevroren wegen.
In elk geval laat periodiek de staat van slijtage van de banden van uw auto controleren door Lancia Netwerk, om erachter te komen of ze dienen vervangen te worden: het gaat om uw veiligheid!

De M+S -banden, wiens acroniem staat voor "modder en sneeuw", melden deze twee initialen aan de bandenzijde en zijn wettelijk equivalent aan de winter. Dit bandtype staat ook bekend als " All Weather " en " All Season ".
Winterbanden, ook wel sneeuwbanden genoemd, hebben naast de M+S -letters, ook een symbool dat aan de zijkant wordt bedrukt: een berg met drie toppen met een sneeuwvlok. Deze laatste banden bieden duidelijk hogere prestaties, zowel bij het remmen als op met sneeuw bedekte wegen.

De terugroepcampagne is een vrijwillige actie van de autofabrikant om eventuele kritieke problemen met betrekking tot de werking van de veiligheid van het voertuig te corrigeren of om niet -naleving te corrigeren.
Lancia zal het probleem gratis oplossen, zelfs als het voertuig geen garantie meer heeft en u niet de oorspronkelijke eigenaar bent.
Zodra u een waarschuwing ontvangt, neemt u contact op met een dealer of een workshop van het Officiele Service Network die onmiddellijk de aanbevolen interventie voor uw auto boekt. U kunt alle reparaties van het Lancia Assistance Network vinden via de volgende link.
Wanneer u belt om een ​​afspraak te maken, herinneren we u eraan het chassisnummer van uw voertuig binnen handbereik te houden, dat u in het registratieboekje zult vinden (op pagina 2, onder E)

SERVICES

Hier zijn de meest voorkomende vragen met betrekking tot de services die tijdens uw onderhoud worden geleverd bij een van de Lancia Assistance -kantoren.

VideoCheck bestaat uit een samenvattende video die rechtstreeks op uw mobiele telefoon of tablet wordt ontvangen, die certificeert  alle eventuele interventies die op uw voertuig moeten worden uitgevoerd samen met een gedetailleerde en transparante offerte. U kunt kiezen of u het wilt accepteren of niet met een eenvoudige klik.

Ja. Aan bepaalde voorwaarden, als uw auto in de garage moet blijven voor een reparatie, zullen we u oplossingen bieden, variërend van een eenvoudig metroticket tot een elektrische fiets, tot autoverhuur of een vervangwagen.
Als het probleem gebeurt tijdens het reizen, zullen wij de kosten overnemen,  zodat u uw reis kunt voortzetten met LANCIA -hulp: van taxi's om u naar het station te brengen tot autoverhuur of een vervangwagen.
U vindt methoden voor levering, voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen van diensten in het garantieboekje van uw voertuig.

Er zijn verschillende momenten om een ​​onderhoudscontract voor uw Lancia te kopen.
De eerste is op het moment van de aankoop van uw Lancia, wanneer u een Service Plan Care Plus (Onderhoud + Hulp bij wegdiensten) kunt ondertekenen om onderhoudskosten te plannen, zonder verrassingen en aan vaste prijs

Als u de voorkeur geeft aan een completer plan, kunt u een Complete Care-onderhoudscontract kopen die onderhoud, assistentie en  garantie-extensie plus andere diensten combineert.

De tweede optie bestaat uit het kopen van een Service Care Plus vóór het eerste onderhoud.

U kunt de verlenging van de garantie op elk gewenst moment vóór het verstrijken van de fabrieksgarantie activeren. 

Wat de situatie ook is, Lancia Assistance is de volledige wegenhulpdienst die geschikt is voor uw behoeften.
Lekke band? Lage batterij? Verloren sleutel? Wat er ook gebeurt, maak u geen zorgen, met Lancia Assistance staan ​​we altijd aan uw zijde. ".

Heeft u hulp noding?

Voor meer informatie kunt u ons universele gratis nummer vanuit alle Europese landen bellen.